ZDRAVA KRALJEŽNICA - Logo 792x136
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Kralježnica: Bolovi u vratu i glavobolje

Je li vaš vrat, posebno u stražnjem dijelu, napet, ukočen, tvrd i/ili bolan? Neki ove simptome opisuju kao kroničnu napetost i ukočenost, kao da „nose vreću cementa“ na vratu.
Zdrava Kralježnica - Bolovi u vratu i Glavobolje I

 

Kralježnica je stvorena za pokret. Redovitom tjelovježbom, istezanjem i jačanjem mišića leđa i trbuha postiže se pravilno držanje tijela i osigurava zdravlje kralježnice.

 

Je li vaš vrat, posebno u stražnjem dijelu, napet, ukočen, tvrd i/ili bolan? Neki ove simptome opisuju kao kroničnu napetost i ukočenost, kao da „nose vreću cementa“ na vratu. Ponekad se ta bol spušta prema ramenima i sredini leđa ili se pak širi prema stražnjem dijelu glave u tzv. tenzijsku glavobolju. Također, kao posljedica napetosti vratnih mišića može doći i do teških migrena, jakog pritiska u glavi i boli u sljepoočnicama. Ovi simptomi mogu se javljati sporadično ili pak često i kontinuirano što izaziva mnoge patnje te smanjuje kvalitetu života, te često dovodi do depresije, neuroze i/ili vrtoglavice.

Zdrava Kralježnica - Bolovi u vratu i Glavobolje III

Sami simptomi variraju od slabijih ka jačim ili pak izuzetno ozbiljnim, a mogu nailaziti u valovima ili varirati iz dana u dan. Mnogi ljudi tada intuitivno pokušavaju osloboditi vrat istezanjem glave u stranu ili „krckanjem“ vrata te pribjegavaju raznim tabletama za bolove i smirenje. U trenucima napetosti ljudsko tijelo aktivira procese čiji je cilj umirivanje stresa. Jedna od tih reakcija je otvrdnuće tjelesnih mišića čime se tijelo štiti od potencijalne opasnosti jer je čvrsti mišić manje osjetljiv na udarac. Ovaj proces otvrdnuća mišića može utjecati na bilo koji mišić, uključujući mišiće vrata i stražnje mišiće glave.

Kralježnica je stvorena za pokret.

Neka tjelovježba postane vitalni dio vaše svakodnevice. Redovitom tjelovježbom, istezanjem i jačanjem mišića leđa i trbuha postiže se pravilno držanje tijela i osigurava zdravlje kralježnice. Zdrava kralježnica podržava pravilnu distribuciju svih potrebnih hranjivih tvari u vertebralne diskove i meka tkiva, što održava spinalne diskove, zglobove, mišiće i ligamente zdravim i snažnim. Posljedično tome ubrzavaju se procesi iscjeljenja u našem tijelu.

Redovita masaža

Priuštite kralježnici redovitu masažu, bilo ručnu ili strojnu, masiranjem mišića duž kralježnice opuštamo kompletan živčani sustav koji iz nje izlazi i posljedično tome čitavo tijelo, a ne samo leđa.

Stari Grci, Perzijci i Kinezi prakticirali su masažu kao duhovnu umjetnost. Masaža nije samo terapija koja nam pomaže u oporavku od napetosti i bolova već je trebamo promatrati i kao moćno oružje preventivne medicine u očuvanju zdravlja.

Predugo sjedenje uzrokuje inerciju uma, što dovodi do osjećaja nervoze i/ili napetost u području vrata ili ramena. Povećava se količina mliječne kiseline u mišićima te posljedično tome možemo osjećati grčeve u nogama, zamor i malaksalosti. Tada je potreban odmor kao prirodan oblik oporavka tijela. Redovita masaža (barem jednom mjesečno) ubrzava oporavak tijela te čini mišiće gipkijim i opuštenijim.

Zdrava Kralježnica - Masaža VII
Masaža nije samo terapija koja nam pomaže u oporavku od napetosti i bolova, već je i moćno oružje preventivne medicine u očuvanju zdravlja.

Održavati dobru posturu tijela naročito kod sjedenja

Jeste li znali da kralježnica nosi 300% veći teret pri sjedenju nego pri stajanju? Ova informacija bi vas trebala potaknuti da reducirate vrijeme provedeno sjedeći, čak i kad ste zbog posla na to prisiljeni. Predugo sjedenje dovodi do mišićne napetosti, bolova u lumbalnom dijelu, bolova u nogama i/ili išijasa. Iako današnji način života povećava potrebu za dugotrajnim sjedenjem, važno je da se svakih 2 sata ustanete i protegnete čitavo tijelo (izvijete unazad) te barem jednom u danu odradite preporučene uredske vježbe.

Pripazite na prehranu i odžavanje tjelesne težine

Poznato je da je kilaža veliki čimbenik u problemima s kralježnicom. Naime, 1 kg tjelesne mase viška donosi 5 kg više opterećenja kralježnici, znači udebljamo li se 5 kg, kralježnica nosi 25 kg više.

Hernija ili iskliznuće diska često je uzrok boli donjeg dijela leđa

Danas se dobro zna da nije uvijek potrebno žuriti sa operacijom hernije diska već je potrebno poduzeti sve predradnje koje mogu pomoći da se takav dislociran disk vrati na svoje mjesto ili da se problem barem ublaži. Tu nam uvelike pomaže masaža, osteopatija te kiropraktika. Klijenti često izražavaju opravdanu zabrinutost oko toga smije li se kralježnica koja ima herniju diska uopće dirati a kamoli masirati. Važno je napomenuti da je uvijek potrebno biti krajnje oprezan u bilo kakvoj manipulaciji kralježnice koja pati od hernije diska, no pravilna i stručna masaža svakako može pomoći. Kod problema kronične boli u leđima masaže znaju biti izuzetno djelotvorne jer pojačavu dubinsku cirkulaciju putem koje veća količina kisika i potrebnih hranjivih tvari dolazi do mišića te se pojačava izmjena tvari i otpadnih produkata i na taj način ubrzava proces samoiscjeljenja.

PODIJELI

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp

MOŽDA ĆE VAM SE SVIDJETI I OVE OBJAVE